Akıllı Televizyonlarda Okunamayan USB Aygıtlar - bidiskop

En Son Yayınlar

24 Ağustos 2012 Cuma

Akıllı Televizyonlarda Okunamayan USB Aygıtlar

Öyle ya da böyle akıllı televizyonunuza USB belleğinizi ya da harici harddiskinizi takıp film keyfi yapmak istemişsinizdir. Ancak o da ne USB belleğiniz ya da harddiskiniz televizyonunuz tarafından algılanmadı. Ve film keyfiniz yarıda kaldı.


Aslında sorunun çözümü basit her ne kadar yeni nesil akıllı televizyonlar bu konuda sıkıntı çıkarmasa da eski model kullanan kullanıcılar bu sorunla karşılaşabiliyor. Öncelikle LG LW5500 serisi bu konuda sıkıntı oluşturmuyor. Edindiğim bilgilere göre LW6500 de öyle. Sanırım 2012 başında piyasaya sürülen televizyonlarsa böyle bir sorun olmuyor.

Sorunun çözümü çok basit ve kısa. Eski model televizyonlar sadece FAT formatındaki diskleri okuyabiliyor. Çoğu harddsikler NTFS formatından elimize ulaştığından NTFS formatındaki aygıta filmimizi atınca filmi izleyemiyoruz. Yapacağımız şey basit diskimizi ya da USB belleğimizi FAT formatında getirmeliyiz.

Bunun için bilgisayarmıza taktığımız belleğimize sağa tıklayıp biçimlerdir sekmesini seçmek. Ardından açılan pencereden dosya sistemi bölümünden FAT32 seçmek ve işlemi başlatıp bitmesini beklemek. 


Hepsi bu kadar...

Ancak bu yüksek boyutlu filmleri belleğinize kopyalama da sıkıntı yaşatacaktır. Çünkü FAT formatı tek parçadan olan dosya için maksimum 4 GB veri transferine imkan sağlar. Ama filmimizin 3D ve boyunun 9GB tek parça olduğunu düşünelim. O halde ne yapacağız?


14 yorum:

  1. DOSTUM BENDE ORDA SADECE NTFS VE exFAT var algıamıyor tv

    YanıtlaSil
  2. DOSTUM BENDE ORDA SADECE NTFS VE exFAT var algıamıyor tv

    YanıtlaSil
  3. Çözebildiniz mi hocam sorunu ?

    YanıtlaSil
  4. Telefonu usb ile bağlıyorum onuda görmüyor ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
  5. aslında bunun yazılımla falan çözümü vardır.
    Yıllar önce LG tv aldığımızda film menusu yoktu
    Servisciler özel kod girerek aktif hale getirmişlerdi.
    cocuk odasına samsung 32 inch ikinci el tv aldım.
    Flash bellek görüyor ama USB hdd okumuyor.
    Ben de bunu araştırıyorum, ama bulamıyorum

    YanıtlaSil
  6. bzim flash diskimiz dolu ama televizyona takinca desteklenmiyor veya gecersiz diyor ne yapmaliyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Slm hocam sorun sen cozdun mu acaba nasıl cozdun birde

      Sil
  7. rufus ile biçimlendirin

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşlar selam benim usb hı level 64 gb otg usb girişi var otg çalıyor lakin usb pc de çalışıyor lakin tv de calismiyor ne yapmam lazim acaba bilgi sahipi olan arkadaş varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bendede öyle oluyor.

      Sil
    2. tv için flash bellek veya harici diskinizi fat 32 formatlamalısınız

      Sil
    3. aynen öyle olmalıdır

      Sil
  9. Beyler ben denemedim ama inşallah deneyince olur amin!

    YanıtlaSil