Filmlerde Ses (Gom Player ve Kullanımı) - bidiskop

En Son Yayınlar

17 Mart 2012 Cumartesi

Filmlerde Ses (Gom Player ve Kullanımı)

Film izlerken sesle ilgili problem yaşamayan yoktur. Çift diller arası geçiş yapamayız, sesi ses sistemimize dağıtamayız vs...
Yazıya devam etmeden önce "Bilgisayarda Ses (Akustik) Terimler" adlı makaleyi göz atmanızı tavsiye ederim.
Öncelikle filmlerinizi blu-ray oynatıcı ya da divx player gibi harici ekipmanlarla izliyorsanız bağlantıda sorun yaşamazsınız. Sorunlar kullandığınız aletin bazı özellikleri desteklememesinden ya da elinizdeki filmin kalitesinin kötü olmasından kaynaklanabilir.

Ben bu makalede bilgisayarda film izlerken sesle ilgili karşılaştığımız sorunlara değineceğim.

Öncelikle eğer kaliteye önem veren birisi iseniz; "İnternet Sunumları ve Rip Nedir?" makalem ile " İnternette Film Sunumları" adlı makalemi okumuş ve bu bilgiler ışığında uygun filmleri indirmişsinizdir. Ya da uğraşmadan filmi satın almışsınızdır. Korsana da engel olmuşsunuzdur.

Her ne kadar film izlemede harici oynatıcıların etkisi hakim olsa da artık hepimizin evinde bir bilgisayar ve LCD tv var. Dolayısıyla HDMI çıkışları ile kolaylıkla televizyonumuzu bilgisayarımıza bağlayabiliyoruz. Televizyon ekranımızı bilgisayarımızın ekranı gibi kullanabiliyoruz.
Bu sebeple bizler bilgisayarımızda izlediğimiz yada izlemek istediğimiz filmleri kolaylıkla LCD de de izleyebiliyoruz. Bu noktada da bilgisayarımızda filmi sorunsuz oynatabilmemiz gerekir.

Yapıcak olduğumuz ilk iş düzgün ve kararlı çalışan bir media oynatıcı olacak bunun için tavsiyem GOMPLAYER'dır. Bu bağlantıdan kolaylıkla en güncel sürümü indirebilirsiniz.
Ben yukarıdaki sürümü kullanıyorum. Sürüm sık sık güncellensede arayüz %95 oranında aynıdır.
Programın indirip kurduktan sonra açınca aşağıdaki ekran karşımıza gelecek;

Temel bölümler şunlar;

Preferans sekmesinden en gelişmiş ayarları yapabiliyoruz.Sırasıyla inceleyelim.

Skin sekmesinden player teması değişiyor.
Logo sekmesinden turuncu ekranı değiştiriyoruz. Kendi resmimizi de açılış ekranı yapabiliriz.
Easybrowser açılışta gomplayerın hangi büyüklükte açılmasına karar veren sekmedir.
Mouse sekmesiyle mousemizden kısayollar ekleyerek etkin kullanım avantajı sağlarız.
Keyboard sekmesinden klavyemizden kısayollar ekleyebiliriz.
Update sekmesinde güncelleme kontrolu için zaten gom kendisi ara ara bizim yerimize yapacaktır. Varsa haber verir.


Ses Sorunları:
Öncelikle bilgisayarınıza bağlı ses sistemi ayarlarının yapılmış olması gerekir. Örneğin 5+1 ses sistemini çoğu dizüstü bilgisayar desteklemez çıkışlar sadece stereodur. Bu sebeple güzel ses alamazsınız. Bunun üstesinden gelmek için bilgisayarınıza bir ses kartı almalısınız. Eğer masaüstü kullanıyorsanız  zaten sıkıntı olmayacaktır.
Bu sebeple öncelikle kullandığınız ses sistemi bilgisayarınızın ses kartını kontrol ediniz.
Örneğin ben 5+1 ses sitemini dizüstü bilgisayarımda kullanmaktayım. Ve harici bir ses kartım var.
Dolayısıyla ayarlar menüm şu şekilde görünüyor;
Özelliklerden > Ses (Audio)  sekmesine giriyorum
Audio sekmesinden output seçeneğinden ses kartımı seçiyorum. Alttaki eko ayarını isteğe bağlı kullanabilirsiniz. Ben kullanıyorum. Ancak bazı videolarda eko aktifken cızırtılar oluyor her zaman değil ama. Böyle durumlarda eko yu tiki kaldırarak aktif halden çıkarıyorum.
AC3 Sekmesi;
Sesi her kanala dağıtmak için channel yarlarını 5+1 olacak şekilde seçmelisiniz. Ve ayrıca play ac-3 sekmesi işaretli olmalıdır.
Yeni sürüm gom playerlarda sekme aşağıdaki gibi görülüyor.

Plugin sekmesi;

Bu sekmede bilgisayarınıza ses kartı haricinde ses işlemede yardımcı olan programlar var. Ben DFX kullanmaktayım. Bu sebeple DFX'in gomplayerdada aktif olmasını sağlamak için DFX seçeneğini seçerek close butonuna basıyorum.

Peki çift dili nereden buluyoruz;

Filmimiz açılınca fare ile playera sağ tık yapıyoruz açılan sekmelerden audio > select stream >  dille çıkacak. Hangi dili istersek onu seçeceğiz.


Artık ses sistemimiz bilgisayarımız ve gom player eşlendiler.



by bidi
Bir sonraki yazı altyazı düzenlemeleri ile ilgili olacak...












13 yorum:

  1. MERHABALAR,
    KONU 4 YIL ÖNCE AÇILMIŞ OLSADA AYNI PROBLEMİ BEN ŞUAN YAŞAMAKTAYIM.
    YENİ BİR SES SİSTEMİ ALDIM. LOGİTECH Z506 (5+1) SİSTEM. MASAÜSTÜ BİLGİSAYARIM VAR VE SES KARTIM ANAKARTTAN, ON BOARD YANİ. FAKAT TORRENT VASITASIYLA İNDİRDİĞİM BLURAY FİLMLERDE, 2 KANALDAN SES VERİYOR BANA. SİZİN YUKARIDA RESİMLERDE GÖSTERDİĞİNİZ GİBİ OUTPUT BÖLÜMÜNDE, SES SİSTEMİNİ TANIMIYOR. 2.0 STEREO VE ORİGİNAL YAZIYOR. 2 HOPARLÖR VE BASS ÇALIŞIYOR DİĞER 3 TANESİ ÇALIŞMIYOR. ANAKARTIN SES ÇIKIŞI 2.0 STEREO DEĞİL, AMA SES SİSTEMİ ÇIKIŞINI BAĞLAYABİLİYORUM. 3 KABLOYU DA (YEŞİL, SİYAH VE TURUNCU) BAĞLAYABİLİYORUM, YERLERİ VAR YANİ. AMA NE YAPTIYSAM SONUÇ ALAMADIM. SİZCE NASIL BİR ÇÖZÜM YOLU BULABİLİRİM. DAHİLİ BİR SES KARTI ALMAM GEREKİYORMU ? YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM. ANAKART MODELİM: GIGABYTE GA-MA785GMT-UD2H
    BİR ÇÖZÜM YOLU GÖSTERİN LÜTFEN, SES SİSTEMİ ALDIM, AMA DAHA VERİM ALAMADIM, BU DA CAN SIKIYOR.

    SELAMLAR,
    BATUHAN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Batuhan ;
      Tahminimlerim şunlar;
      1-a kabloları yanlış bağlamışsın,
      2-filmin 5+1 sese sahip değil
      3-gom playerdan doğru çıkışı seçemiyorsun,
      4-gom playerın ayarlarında çözücü kodek seçeneğini seçmiyorsun
      tekrar kontrol etmeni öneririm
      En kolay çözüm ana kartına baktım sanırım optik ses çıkışı var.
      Aynı ses sistemi bende de var. Optik kablo ile bağlantıyı kurup ses yöneticisinden direct wave out u seçersen ve gom playerdan da aynı seçeneğin işaretli olduğuna emin olursan sorun kalmayacaktır diye tahmin ediyorum.
      kolay gelsin

      Sil
  2. MERHABA TEKRAR,

    1-KABLOLAR YERINDE. 3 KABLO SUBBOOFER DAN CIKIS VAR, ANAKARTA 3 GIRIS SAGLADIM. HEPSI RENGI RENGINE, SIYAH, YESIL VE TURUNCU.
    2-FILMLERIM, DE GENELDE DTS 5.1, AC3 5.1, DD5.1+DTS YAZIYOR. AMA HEP 2 TANEDEN SES GELIYOR.
    3-GOM PLAYER DA SECEBILECEGIM DOGRU CIKIS YOK, ORIGINAL VE 2.0 STEREO SECIMLERI VAR.
    4-GOM PLAYERIN AYARINDA COZUCU CODEC SECENEGI NEREDE, GOREMEDIM.
    ANAKARTIMDA OPTIK CIKIS VAR SANIRIM, AMA SES SISTEMI ANALOG CIKISLI. 3 KABLOYLA BAGLANIYOR. ONU NASIL YAPACAGIZ ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar merhaba;
      Öncelikle yanlış cevap için özür dilerim z906 gördüm sandım :)
      z506 modelinde optik çıkış yokmuş Dolayısıyla optik kablo ile bağlaman imkansız.
      Kabloları doğru bağladığına eminsen gom player audio sekmesinde ;
      1-bazı sürümlerde (eskilerde yazıda görüldüğü gibi) AC3 sekmesinden
      2- yeni sürümlerde direk audio sekmesinde

      AC3 out sekmesi işaretli olmaldır.
      Denemeni tavsiye ederim.
      Makaleye bununla ilgili yeni bir görsel de ekledim.

      Sil
  3. MERHABALAR TEKRAR,

    VALLA, BU MENÜYÜ DE KAÇ GÜNDĞR AÇTIM HEPSİNİ İŞARETLEDİM, SENİN DEDİĞİN ŞEKİLDEDE YAPTIM OLMADI.

    ANAKARTTA KI SES KARTI YETERLI DEGIL MI ACABA ANLAMADIM KI.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki birde Windows un kendi ses seçeneklerinden ses sınaması yapsan. Sanırım orada ses yapılandırmasında 5+1 yada saran hoparlörler diye seçenek vardı. Onu seçip sınama yap. Bakalım tüm hoparlörlerden ses geliyor mu?

      Sil
    2. Peki birde Windows un kendi ses seçeneklerinden ses sınaması yapsan. Sanırım orada ses yapılandırmasında 5+1 yada saran hoparlörler diye seçenek vardı. Onu seçip sınama yap. Bakalım tüm hoparlörlerden ses geliyor mu?

      Sil
  4. GUNAYDINLAR,

    BENDE KURULU REALTEK HD AUDIO MANAGER VAR. ORADA SECMISTIM 5.1 2 TANESINDEN VE BASS TAN SES GELMISTI, SINAMA DA. SONRA 7.1 SECTIM ONDA HEPSINDEN VE EKSTRA 2 TANESINDEN DAHA SES GELDI. 7 KERE GELDI YANI. ONU DA YAPTIM. O DA COZMEDI. BEN HALA SES KARTI ALSAM MI DIYE DUSUNUYORUM ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7+1 ayarında tüm kanallardan ses geldiğine göre bir yapılandırma problemi var demektir.
      Sanırım ses kartın 7 kanallı. Ses kartın DTS sesleri 5+1 e çevirip dağıtabilme özelliği vardır diye düşünüyorum. Acaba sert kartı sürücünde problem olabilir mi?

      Sil
  5. Walla bilmiyorum usta, bilmiyorum ki :( kafayı yicem 2 haftadır. gom player ve vlc de 2.0 ses de çıkmıyor. hiç ses yok, mkv filmlerde. mp4 lerde 2.0 geliyor mesela. anlamadım. bir çare ses kartı alacağım creative ın falan 70-80 liralık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. K lite codek pack yüklesen belki gom sesi hiç açamıyordur

      Sil
  6. Şimdilik sorunu 2 kanallı ses olayında çözdüm, her formatta 2 kanaldan geliyor. Splash Pro Ex diye bir video programı indirdim. Full HD video programı. ondada mesela 5.1 ve 7.1. ses desteği var, ama onu seçince ses gelmiyor. 2.0 stereo da dinlemeniz lazım. Ben onboard tan vazgeçip, bir tane Creative'in çok pahalı olmayan 70 liralık bir ses kartını alacağım en iyisi o şekilde.

    YanıtlaSil
  7. ben gom player dts li mkv film izlerken sorun yaşıyorum dts li mkv açarken ses hiç gelmiyor find codec kısmına tıklatıdığımda ffdshow adlı codec e götürüyor indirip kurdum bu sefer ses hep cızırtılı geldi hiç temiz ses yok bunu nasıl çözebilirim?

    YanıtlaSil