Modem Güncelleme - bidiskop

En Son Yayınlar

21 Ekim 2012 Pazar

Modem Güncelleme

Modemleri güncellemek sanıldığının aksine zor bir işlem değildir. Ancak dikkat edilmesi gereken bazı püf noktaları vardır. 
Bu uyarılara uyduğunuz sürece her hangi bir sorun çıkmayacaktır.
Daha arayüzü gelişmiş ve daha sorunsuz çalışan bir modeme de sahip olacaksınız.
Sırasıyla modemimizi nasıl güncelleyeceğimize bakalım:



1- Öncelikle modemimizin kullandığımız şu an ki sürümünü belirlemeliyiz. Bunun için internet tarayıcımın adres çubuğuna 192.168.1.1 yazarak modeme giriş şifresini yazarak modemimin arayüzüne ulaşıyorum. Modelden modele değişse de menüler benzer özellik gösterir. Sistem araçları (System tools)  sekmesinin altında yazılım güncelleme (firmware update)  bölmüne tıklıyorum.
Burada modemimin V1 dürümüne sahip olduğunu ve modelininde WR1043N olduğunu görüyorum. Yazılım sürümününü 3.12.2 olduğuna dikkat ediniz. Zira güncellemeden sonra buranın değiştiğini göreceğiz.

Bazı üreticiler ise modeminizin doğru sürücüsünü bulmanız için altındaki etikete bakmanızı ister. Bu etikette sürücü versiyonu çeşitli bölgelerde görülür. Ayrıntılı bilgi için modemizin üretici sitesine bakın. Aşağıda bir örnek görülüyor.

2- Şimdi üreticimin sitesine giderek modemimin bölümünü buluyorum. Destek ve Download bölümlerinden aygıtıma yükleyebileceğim sürücülerin olduğu ekranı buluyorum.

Peki buradaki yazılımın şu ankinden daha ileri bir sürüm olduğunu nasıl anlayacağım.
a- Modemi satın aldığımız tarihe göre karşılaştırma yapabiliriz. Örneğin ben 15/01/2012 tarihinde aldın resimde görülen yazılım 05/04/2012 tarihinde yayınlanmış. Demek ki daha güncel.
b- Yazılıma eklenen özelliklere bakabilirim. Örneğin resimdeki düzelmeler bölümünün 1. maddesinde modemin arayüzüne USB çıkışına yazıcı bağlama ile ilgili bir özellik eklendiğini görüyorum. Hemen ara yüzüme bakıyorum bende böyle bir özellik görünmüyor. Demek ki bu yazılım ileri bir sürüm.
Artık bu yazılımın modemimin bir üst yazılımı olduğunu anlamış durumdayım. Şimdi yapmam gereken bu dosyayı bilgisayarıma indirmek. Genellikle rar dosyası şeklinde inen bu dosyayı masaüstünde bir klasöre çıkarıyorum. Ve bir sonraki adıma geçiyorum.

3- Güncelleme için yapılması gereken hazırlıklar;
a- Uygun yazılımın bulunması ve rar dosyasının masaüstüne çıkarılması
b-Güncelleme esnasında modemin kapanmayacağı bir gün. (elektrik kesintisi güncelleme sırasında  modeme zarar  verebilir.)
c-Güncelleme işleminin LAN kablosu bağlıyken yapılması. Üreticiler genel olarak wireless yoluyla güncellemeyi tavsiye etmez.
Şimdi güncelleme işlemine geçelim.

4- Modemimizi CAT-5 denilen ağ kablosu yardımıyla bilgisayarımızın LAN girişine bağlıyorum. Bu esnada internet kablosunun modeme bağlı olmasına gerek yok internet bağlantısı kullanmayacağız. Muhtemelen windows ağımızla ilgili sorun olduğuna dair sağ alt köşedeki internet simgesine bir ünlem işareti kayacaktır. Problem değil modem arayüze ulaşabilelim yeterli.

5- İnternet tarayıcımın adres çubuğuna 192.168.1.1 yazarak uyarı ekranında şifreyi de girerek arayüze ulaşıyorum.

6- Arayüzdeki menülerden sistem araçları (system tools) sekmesinden  yazılım güncelleme (firmware update ) menüsüne giriyorum. (Modelden modele menüler değişse de benzer isimler altında bulunabilir.)

Buradaki dosya seç sekmesinde bilgisayarıma indirdiğim yazılım dosyasını (ki bu dosyalar genellikle .bin uzantılıdır) buluyorum.Ve seçiyorum.
Tüm her şeyi doğru şekilde yaptığıma emin olunca update butonuna basıyorum. İşlem otomatik ilerler ve yaklaşık 2 dakika sürer.

NOT: Bu adımlardaki herhangi bir yanlışlık modeminizin garanti kapsamı dışına çıkmasına sebep olabilir. Elektrik kesilmesi yine aynı sorunlara sebep olabilir. Bu sebeple dikkatli olunuz.

7- İki dakikalık bekleyişin ardından modemin otomatik olarak yeniden başlıyor.  Hemen firmware update menüsüne girerek yeni sürüm notlarına bakıyorum.

3.12.2 olan sürümün 3.13.12 olduğunu görüyorum. Ve gelişmiş özellikli ve daha az hataya düşen bir modemim oluyor.


by bidi

1 yorum:

  1. https://www.dosya.tc/u_finished.php?upload_id=89bdc82f2747ca6eb6fa91991be6056a

    YanıtlaSil