NAS Aygıtlarını Bağlama - bidiskop

En Son Yayınlar

20 Ekim 2012 Cumartesi

NAS Aygıtlarını Bağlama

Bir ağa bağlanmış depolama (NAS) sunucusu, dosyalarınızı saklamak, ağa bağlı bağımsız kullanıcılarla paylaşmak amacıyla ağınızda herhangi bir yere bağlanabilen aygıttır. Bir NAS aygıtının kendi IP adresi vardır. Bu sayede diğer kullanıcılar doğrudan aygıta bağlanabilir.
Eğer büyük boyutlardaki verileri aynı ağa bağlı farklı bilgisayarlarla paylaşmak istiyorsanız NAS aygıtı kullanmanız gerekir.

NAS aygıtı olarak kullanacağınız depolama aletini modemizin varsa USB portuna bağlayarak kolaylıkla NAS aygıtına dönüştürebilirsiniz.Ayrıca piyasada kendinden ağa bağlanabilen NAS özellikli harddiskler de vardır. Ancak bu aygıtlar daha çok büyük ölçekli şirketler tarafından kullanıldığından maliyet açısından bireysel kullanıcılara hitap etmediğini düşündüğümden bu yazıda bir kaç terabayttan oluşan disklerimizi ev ağımızda nasıl etkili bir biçimde kullanacağımızı anlatmaya çalışacağım.

NAS neden kullanılır?

1- Elinizde büyük boyutlu bir harddisk vardır. Ve bu harddiskler genellikle güç adaptörlerine sahiptir dolayısıyla bir bilgisayardan başka bir bilgisayara bağlamak size sıkıcı gelebilir.
2- Harddiskinizdeki büyük boyutlu filmlere ya da dosyalara evinizdeki tüm bilgisayarlardan ulaşmak istiyorsunuzdur. 
3- Evinizde bulunan tüm bilgisayarların kullanabileceği ortak bir depolama aygıtı istiyorsunuzdur.
4- Masanızın altında ya da üstünde tuhaf şekilli bir nesnenin bulunması sizi rahatsız ediyordur.
5- Bu harddiskler genellikle 2,5 inçlik saleflerine göre daha sesli çalışmaktadır. Ve bu ses sizi rahatsız ediyordur.
6- Odanızda yeterince kablo vardır ve hiç değilse birinden kurtulmak istiyorsunuzdur.

Neler Gerekli?

1-Bir depolama ünitesi (HDD, Flash bellek vb.)

NAS aygıtı nasıl kullanılabilir hale getirilir?

1- Modemimizin USB çıkışına harddiskimizi takıyoruz.

2- Modemin arayüzüne adres çubuğuna 192.168.1.1  yazarak giriyoruz. Modeme giriş şifresini girerek arayüzden USB çıkışı ayarlarını ayarlayabileceğimiz menüye giriyoruz. Benim kullandığımda modelde ayarlar Network Sharing menüsünün altında oraya giriyorum. Farklı marka ve modellerde farklı isim altında bu ayarlar bulunabilir. Doğru menüye ulaşmak için modemizin kullanma kılavuzuna bakın.
3- Yine bazı modeller şifre yoluyla aygıtı koruma altına almanızı ister bu sebeple direk olarak yukarıdaki resimde gördüğünüz start butonuna basınca paylaşım başlamayabilir. Önce şifreleme işlemeni yapmanız gerekir. Muhtemelen aynı menü altında da hesap ayarları olacaktır. Benim kullandığım modelde user account menüsünde oraya giriyorum ve aygıta ulaşım için şifre oluşturuyorum.
4- Daha sonra bir menüye dönüp paylaşımı start butonuna basarak başlatıyorum.
5- Değişikliklerin etkili olabilmesi için modemimi yeniden başlatıyorum. Bu arada harddiskinizin paylaşım adını değiştirebilirsiniz, çünkü ağ sürücüsüne bağlanırken bu ismi yazacaksınız tuhaf isimler yazım hatasına ve aygıtın bağlanmamasına sebep olabilir. Ben huge olarak ismi değiştirdim. 2. Adımdaki edit butonu yardımıyla yapılıyor.

Buraya kadar ne yaptık;Önce harddiskimizi modeme tanıttık, ağda paylaşıma açtık ve ulaşım için aygıta isim verdik,  kullanıcı adı ve şifre atadık.

6- Şimdi sırada NAS aygıtını bilgisayarımıza tanıtmaya geldi. Öncelikle bilgsayarıma girerek en üst menüde bulunan ağ sürücüsüne bağlan seçeneğini seçiyoruz.
7- Açılır pencerede ayarları yapıyoruz. Klasör sekmesine aşağıdaki resimdeki gibi aygıtın yolunu yazıyoruz. \\192.168.1.1\huge ve ardından sona tıklıyoruz.
8- Aygıta bağlamaya çalıştığına dair yeni bir pencere otomatik olarak açılıyor. Eğer bu esnada şifre ekranı gelirse 3. adımda oluşturduğumuz kullanıcı adını ve şifreyi giriyoruz.

9- İşlem bende yaklaşık 2-3 dakika kadar sürdü. Ardından windows otomatik yeni bir pencere açıyor ve harddiskimin içinde ne varsa görünür hale geliyor. İstediğim gibi bilgilerime erişebiliyorum. Örneğin bu harddiskteki HD kalitedeki filmler hiç takılma olmadan oynatılabiliyor. 

10- Evimdeki bir başka bilgisayardan aynı harddiske erişmek istedğimde ise 6. adımdan itibaren işlemleri o bilgisayar için yapıyorum. Tabi bunu bir kereye mahsus olarak yapıyoruz. 
Ardından bilgisayarımızı her açtığımızda NAS aygıtı sanki bilgisayarımıza takılı bir sabit disk gibi bilgisayarıma ekleniyor.

NOT: Modemler fabrika çıkışı olarak gelen arayüzlerini güncellemek modemlerin çalışmasına olumlu yönde etki eder. Anlatımda sunduğumda model ilk başta windows ile bereber bağlanma sorunu yaşıyordu, aygıt kendi kendine kopuyordu. Ancak modem güncellemeden sonra sorunsuz bir şekilde bağlanmaya başladı. Aygıta bağlanmak 30-40 sn kadar sürüyor. Ve çalışma hızı olarak bilgisayara direk bağlı bir harddiskten farkı yok. Bu nedenle NAS aygıtınızdan verim alamadığınızı düşünüyorsanız modem üreticisinin sitesinden güncelleme olup olmadığına bir göz atın derim.
 Modeminizi nasıl güncelleyeceğiniz ile ilgili ayrıntılı anlatıma buradan ulaşabilirsiniz.
by bidi

16 yorum:

  1. bilgi için teşekkürler yalnız buraya atılan veriler saniyede 5 6 mb gibi bir hızla yukleniyor bu hızı artırmanın yolu varmıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hız modeminizin bağlantı genişliği ile alakalıdır. Bu amaçla yapılan geniş bağlantılı özel modemler mevcut
      Bendeki modem ile full HD filmler sorunsuz ağdan izlenebiliyor

      Sil
  2. Merhabalar. Wi-Fi li tv ye taktığımız usb yi de bu şekilde görebilir miyiz? Sonuçta onun da ip si var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Bildiğim kadarıyla akıllı tv ler usb den bağlı cihazları ağda paylaşmıyor. Belki tvnizde ayarı olabilir. Bunu sizin bakmanız gerekir.

      Sil
  3. Benim nas ozelligi olmayan 1 tb harici harddiskimi bu sekilde baglasam olur mu yoksa illa nas ozellikli bir hdd ve kutusunu mu almaliyim

    YanıtlaSil
  4. Eger basarirsam bu baglantiyi cep telefonundaki resimleri de buraya atip istenen baska bir cihazla goruntulemek de güzel olurdu. Bu bir fantezi mi olabilitesi var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bağlamak istediğiniz hdd nin nas özelliği diye bir ayrım yok. Her türlü hdd nas özelliği veya usb çıkışı olan Modeme bağlanabilir.
      Ve bu dosyalara ağdan Windows ara yüzü ile erişilebilir.
      Ancak Android ya da ios ile yani cepten erişim programı maalesef bilmiyorum.

      Sil
    2. ios tarafında dosyalar uygulaması geldiği için artık mobil ios cihazlarında da bu ağ klasöörüne erişebiliyoruz. yapmamız gereken şey dosyalar uygulamasını açıp sağ üstteki üç noktaya tıklamak ve ağ klasörüne/sunucuya bağlan seçeneğini işaretlemek. orada da bir ip adresi soracak ve ardından klasöre erişebileceksiniz. android tarafında durum nasıl bilmiyorum

      Sil
  5. Windows şart ise akilli tvler ve telefonlar baglanamaz. Cok teşekkürler cevabınız için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıllı tv lerde benzer program ve uygulamalar var. Ama telefonlar için ben duymadım. Ama mutlaka vardır diye düşünüyorum

      Sil
  6. 8 gb lik bir usb flash bellek ile deneme yaptım. Modem ara yuzunde kullanici oluşturdum, belleği de görüyor modem ancak start butonu yok ve ne yaptiysam bilgisayarda da belleğe erisemedim. Modem tenda d301.arastirdim ancak bir şey de bulamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takılan usb yi otomatik ağda paylaşıyor olmasın. Ağı kontrol ettiniz mi paylaşılan birşey var mı?

      Sil
  7. Hayir paylasmiyor. Ama usb icerisine shared isimli bir klasör olusturmus modem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. modemin kullanma kılavuzundan herhangi bir bilgi elde edemiyor musunuz?

      Sil
  8. Aynen benim de modemim tenda d301 ne yaptıysam taktığım usb'yi paylaştıramadım. Modem usb'yi görüyor, birim olarak usb1_1 diyor,kullanıcı hesaplarından kullanıcı oluşturuyorumi birim adı olarak da usb1_1 giriyorum, modem açısından herşey normal ama bilgisayar bir türlü ağda usb1_1 cihazını ya da kullanıcı adımı bulamıyor. Tenda destek de sağolsun telefona bile bakmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Modem hdd yi ağda bir ip ile paylaşıyorsa Windows'a aygıt ekle diyip yola ip adresini yazabilirsiniz

      Sil