Bir Filmden İstenilen Kısmı Çıkarma Ve Film Bölme - bidiskop

En Son Yayınlar

30 Ocak 2013 Çarşamba

Bir Filmden İstenilen Kısmı Çıkarma Ve Film Bölme




Sizlere bu yazıda sevdiğiniz bir filmden, klipten ya da kendi çekmiş olduğunuz videodan istediğiniz bölümü nasıl alacağınızı  ya da filmi isteğinize göre nasıl böleceğinizi göstereceğim.
Bunun için daha önce de kullandığımız mkv merge programını 6.sürümünü kullanacağız. Program "Google"da kısa bir aramayla bulunabilir. Program ücretsiz. Ve benim bulduğum sürümde Türkçe. Programı bulmada sıkıntı yaşayanlar yorum bölümünden ya da blogun iletişim bölümünden irtibata geçebilirler.
Ortaya çıkacak video dosyası mkv dosyası olacak. Mkv'yi oynatabilen bir playera ya da televizyona ihtiyacınız oalcak. Gerçi artık tüm televizyonlar mkv'yi sorunsuz oynabiliyor. Bu sebeple format sıkıntısı yaşamayacaksınız diye tahmin ediyorum.

1-Film Bölme:

Programı kurup çalıştırıyoruz. 

"Girdi" sekmesinden filmimizi ekliyoruz. Bunun için "ekle" butonunu kullanabileceğimiz sürükle bırak yöntemiyle de videoyu ekleyebiliriz.
Ardından "genel" sekmesine geliyoruz. 

Burada bölme kısmındaki açılır menüden “zaman kodlarına dayanarak kısımlara göre böl” seçeneğini seçiyoruz. Alttaki kısımlar bölümüne ise videodan kesmek istediğimiz zaman aralıklarını aralarında “-“ (tire) sembolünü koyarak yazıyoruz. Aşağıda benim bu işlemde kullandığım zaman aralıklarını nasıl yazdığımı görmektesiniz. 

Örnek: 01:21:15-01:22:18 

Ardından "çıktı dosya adı" sekmesinden çıktı dosyamın adını ve kaydedileceği yeri belirliyorum. 

Son aşamada ise "çoklamayı başlat" diyoruz. 

İşlem kısa zaman da bitiyor ve kaydettiğimiz yerde mkv formatında kırpılmış videomuz duruyoz. Aşağıda benim bu amaçla kırptığım Cem Yılmaz’a ait video görülmektedir.
Hep beraber izleyelim ve biraz gülümseyelim.


Eğer sizler anlatımdan bir şey anlamadıysanız bir de aşağıdaki anlatım videosunu izleyin derim.





2-Filmden İstenilen Kısmı Çıkarma:

Öncelikle yazıdaki güncelleme sebebiyle bu aşamada programın sürümü başka ancak sekmeler yine benzer hatta aynıdır.


MkvToolNix  Sürümü

Bir senaryo üzerinden konuyu açıklamaya çalışalım.

Örneğin elimde bulunan filmden 17 dakika 53 saniyelik bir videonun 5-7.dakikalarının filmeden çıkarmak istiyorum.
Bunun için zaman kodlarını videomu izleyerek buluyorum:
00:05:00 kesme başlayacak
00:07:00 burada bitecek
Önce programa videomu ekliyorum. 

Programın çıktı sekmesine girerek zaman kodlarına göre böl diyorum.



Programın zaman kod bölümüne bu durumu şu şekilde yazıyorum:

00:00:00-00:05:00,+00:07:00-00:17:53



Aşağıdaki grafik yapmak istediğimizi daha açık görebiliriz.



Burada ,ve +semboleri önemli bunlara dikkat ederek yazmak gerekiyor

Anlatımın videosunu buradan izleyebilirsiniz:

10 yorum:

  1. Çok faydalı oldu, emekleriniz için teşekkürler

    kenzibat@msn.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adsız;
      Faydalı olabilmişsek ne ala.

      Sil
    2. Programı indiremedik indirebileceğimiz bir site linki vs paylaşırmısınız

      Sil
  2. Güzel paylaşımlarınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. merhaba.konu için teşekkürler. birşey soracağım.kırpmak değil de belittiğimiz kısmı filmden atmak istiyorsak ne yapmalıyız acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben mkv dosyaları editlerken aradan bir kısmı çıkartmmak için yönten buldum.
      mkvtoolnix isimli programa mkv yi ekleyin.sonra çıktı kısmından bölme kipinizamana dayanarak olanı seçin
      00:00:00-00:44:49,+00:45:06.400-00:52:55.600,+00:54:06.700-01:30:55
      yukardaki örnek kodda açağıdaki zaman aralıkalır çıkarılarak yeni bir mkv oluşması sağlanmıştır.başka bir ayar yapmanıza gerek yok

      00.44.49 - 00.45.06.400
      00.52.55.600 - 00.54.06.700

      Sil
    2. Geri dönüş içün teşekkürler...

      Sil
  4. Usta konuyu hortlatmak gibi olmasın ama bu işlemi daha farklı yapmak istiyorum elimde 35 GB bir film ve o film için indirdiğim 3 GB DTS formatında ses dosyam var. film BluRay'dan alınmış 2 disk halindeymiş belli bir noktadan sonra 1000 ms kayma oluyor olayı çözmek için tam olarak şöyle bir şey yapmalıyım;

    1. filmin ortasında bulunan 1000 ms'lik sahneyi kesip çıkarmam lazım ikisi de uyuşsun diye

    2. Ses dosyasının arasına 1000 ms'lik bi boşluk eklemem lazım

    Bir çok program denedim de hepsi kaliteden düşürüyor mkv toolnix i hep kullanıyorum hiç bir işleminde kayıp olmuyor bununla dediğim şeyi nasıl yaparız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de Adobe Premier daha faydalı olabilir

      Sil
    2. 12 Mayıs 2018 19:04
      Merhabalar; Öncelikle 1.çözüm önerinizi yukarıda anlattığım gibi (yeni güncellemiştim) ilgili zaman kodlarını yazarak filmden çıkarabilirsiniz.Ancak şöyle ki zaman kodlarına göre çıkarma yaparken program kodlarının paketlerine göre çıkarıyor. Pek anlamasam da bu paketler 5-10 sn lik paketler. siz ise 1000ms lik kısım çıkarmak istiyorsunuz. Sanırım oda 1sn yapıyor. :)

      Sil